ارسال پاسخ

۲۷ شهریور ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1821

pvc-asso.ir

متوسلیان: متقاضیان PVC از رفتار هیجانی پرهیز کنند/روز سرنوشت ساز برای PVC 

با توجه به برداشته شدن سقف معاملات از مواد اولیه پتروشیی، مهمترین عامل واکنش منطقی متقاضیان به این امر است.

آقای متوسلیان تحلیل شما از برداشته شدن سقف معاملات مواد اولیه پتروشیمی در بورس کالا چیست؟

امروز، روز سرنوشت سازی برای صنعت لوله و اتصالات PVC است.تاکنون تلاش های زیادی توسط انجمن برای تعادل بخشی به بازار انجام شده است. اخیراً با دستور وزیر صنعت سقف  معاملات از مواد اولیه پتروشیمی حذف شد به امید آن که تعادل به این بازارنامتلاطم بازگردد.

 

به نظر شما مهمترین متغیرها برای تعادل بخشی بازار چه مواردی است؟

در این باره باید عنوان شود که مهمترین عامل در این شرایط به رفتار متقاضیان باز می گردد. تأکید و توصیه بنده به خریداران مواد اولیه به ویژه گریدهای PVC اجتناب از هیچان در میزان تقاضا است. گاهی این هیجان منجر به افزایش تقاضا از سوی خریداران می شود که این خود سبب برهم خوردن تعادل و میدانی برای تحرک بیشتر دلالان می شود. باید خود به این امر کمک کنیم و با رفتاری منطقی رانت سودجویان از بازار مواد اولیه را مسدود سازیم.

 

آقای متوسلیان برخی براین باورند که صرفاً هفته های اول، بورس کالا شاهد هیجانات خواهد بود پس از آن به نوعی تعادل در معاملات مواد اولیه به وجود می آید. آیا شما با این تحلیل موافق هستید؟

شاید تا اندازه این تحلیل درست باشد اما نباید آینده یک صنعت را دست تقدیر سپرد. اکنون تولید در شرایط بحرانی به سر می برد. به باور بنده برداشته شدن سقف موجب جذابیت برای عرضه های بیشتر توسط پتروشیمی ها خواهد شد. منوط بر آن که از سوی متقاضیان شاهد رفتار منطفی باشیم.

 

ولی با این وجود بسیاری بر این باورند که همچنان دلالان فاصله قیمتی بازار آزاد را با بورس کالا حفظ خواهند کرد.

شاید این گونه باشد اما اگر تولید کننده بتواند مواد مورد نیاز خود را از بورس کالا تهیه کند، نیازی به مراجعه به واسطه ها نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که واسطه ها در همه بازارها حضور دارند. نکته مهم حاشیه سود بازار آزاد است که متأسفانه این حاشیه سود در مواد اولیه پتروشیمی ناشی از رانت است.


انجمن تلاش خود را بر هماهنگی و حمایت از اعضا متمرکز کرده است و در این برهه ما فقط با هماهنگی و صدای واحد می توانیم در جهت منطفی شدن قیمت ها گام برداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط